REVISTA ATELIER BD nr.2

O viata dedicata desenului

"...Zeci de carti de povesti si nu numai de povesti, poarta semnatura graficieni Octavia Taralunga, care a lucrat la Editura Didactica de la 20 si ceva de ani! Membra a Uniunii Artistilor Plastici, cu zeci de expozitii personale si de grup, doamna Taralunga deseneaza fara incetare.

”eu am inceput sa desenez din clasa a 4-a primara, cind am facut o mica smecherie. Defapt din clasele primare, invatatoarea stia ca are o fetita talentata in clasa, pe care o chema Ionescu pe-atunci, aceea eram eu. Si de fiecare data cind venea ora de matematica, aceasta fetita Ionescu, adica eu, facea impreuna cu colega ei de banca, o mare smecherie! Cind venea ora de matematica, ea imi spunea:,, scoate repede desenele pe banca, sa le vada domna invatatoare Si doamna fugea repede cu ele la cancelarie.  Apoi am cistigat un concurs scolar, pentru ca desenam  cel mai bine din clasa. Si dupa acest concurs au trecut anii. O data, in timpul liceului, am trecut pe linga cancelarie si am auzit o discutie intre doamna de romana si doamna de desen. Am stat si am ascultat. Doamna de romana spunea: Nu! Octavia trebuie sa faca teatru, ea este facuta pentru teatru!  Cea de desen a raspuns: Nuuu …..ea trebuie sa faca desen, ea este foarte legata de familia ei si daca face teatru, o vor repartiza undeva in provincie. Dar daca face desen, va ramine aici, acasa la ea si toata ziua va desena. Ce crezi tu ca trebui sa faca fetita asta?
  Si atunci eu m-am dus acasa si le-am spus parintilor: eu m-am hotarit: fac desen!..."

Interviu realizat de Madalina Diaconu pentru Revista ATELIER BD nr.2